Tips Forex : Apa Itu Pips

TIPS FOREX : Apa Itu Pips

Hari ini saya akan menerangkan sedikit tips dan info dalam forex mengenai pips.Mungkin ramai sedia maklum istilah pip dalam forex,iaitu "percentage in point" dalam penerangan lebih mudah point.

Ia amat penting bagi newbie newbie forex mempelajari lebih mendalam mengenai pip di dalam pembelajaran forex.

Pip adalah pergerakan kecil dalam market atau pasaran matawang seperti forex.Untuk memudahkan anda,saya akan berikan contoh mudah untuk difahami.Disini saya akan mengunakan Pair ( matawang ) Eur/Usd

Contoh : - Market Price Bagi Pair Eur/Usd terkini 1.2910 - kemudian dalam tempoh beberapa minit,ianya berubah kepada 1.2918,ini bermakna pergerakan pip adalah naik sebanyak 8 pip.Bagaimana pengiraan pip di buat? berikut adalah cara membuat pengiraan pip cara ringkas

Perbezaan 1.2910 kepada 1.2918 = naik sebanyak 8 pip ( pengiraan di buat melalui titik nombor di bahagian hujung sekali )

Jika Contoh :- Market Price Bagi Pair Eur/Usd terkini  1.2910 - Kemudian dalam tempoh beberapa minit,ianya berubah kepada 1.2902,ini bermakna pergerakan pip adalah turun sebanyak 8 pip.

Ini merupakan penerangan ringkas yang boleh saya terangkan kepada anda.Subscribe blog saya untuk mendapatkan update terbaru mengenai pembelajaran dan tip forex yang akan di update dari masa ke semasa ( jika saya ada masa terluang )

Jika anda berminat mendapatkan pakej forex percuma yang saya tawarkan di muka dengan secara percuma anda semua bolehlah ke halaman utama untuk cara cara mendapatkan pakej forex secara percuma daripada saya tanpa sebarang bayaran.



0 comments to "Tips Forex : Apa Itu Pips"

Post a Comment

Hanya Komen Positif akan di post dan hanya 1 link sahaja dalam bentuk keyword dibenarkan.Sila Pastikan anda mengunakan <a href untuk membuat linkback melalui komen.Komen Dalam Bentuk Iklan dan Negatif akan di Delete

Bookmark Us

Register Instaforex


Best Forex Broker


Follow US

LinkBack

directories free automated linkback